kezdőlap

KLÍMA fertőtlenítés, javítás, garanciális ügyintézés

 

A klíma karbantartást szeretik az emberek elhanyagolni, pedig ez nem felesleges „pénzkidobás”.

Klíma karbantartás 

 

Klíma karbantartás = Egészség, Gazdaságosság, Komfort!  

 

A klímaberendezés igénybevételétől függően évente egy, ill. több alkalommal szükséges a klíma karbantartás műveletét szakemberrel elvégeztetni. Ez tulajdonképpen egy megelőző átvizsgálás a nagyobb hibák elkerülése végett, továbbá egészségügyi védelem.

A klíma karbantartás során ellenőrizzük a hűtőkört, az elektromos vezetékeket, kitisztítjuk a kül- és beltéri egységet, valamint ellenőrizzük a kondenzvíz kifolyását.

Speciális fertőtlenítő hatású, egészségügyi spray-vel a beltéri egység elpárologtatóját gomba- és baktérium mentesítjük. A próbaüzem során felmerülő kisebb hibákat kijavítjuk pl.: gázrátöltés, kondenzvíz csepegés stb.

Miért fontos az éves klímakarbantartás?

A klímakarbantartás az Ön igényeit szolgálja, hogy valóban élvezhesse a berendezés nyújtotta előnyöket, de nem mellékes szempont az sem, hogy így megőrizheti a gép gyártó által vállalt garanciáját is. A géphez mellékelt jótállási füzet részletesen tartalmazza a garanciára, jótállásra vonatkozó információkat. Az általunk telepített klímaberendezésekre gyártótól függően 36-60 hónap garanciát vállalunk. A rendszeres klímakarbantartás mellett a gép élettartama és biztonságos üzemeltetése hosszú időre fenntartható.

 

Klíma karbantartás: az egészség megóvó!  

 

Miért áramlik poshadt szag a beltéri egységemből?

A klímaberendezést használók biztosan tapasztalták már, hogy a készülék 

bekapcsolásakor poshadt szag áramlik ki a beltéri egységből. Ez a jelenség leggyakrabban a hosszabb üzemszünet után, illetve az elhanyagolt és nem szakszerűen karbantartott gépeknél fordul elő . 

Jó tudni, hogy a klímaberendezés nem a kinti friss levegőt fújja be a helyiségbe, hanem a helyiség levegőjét hűti és azt forgatja vissza.

A kellemetlen szagokat okozó anyagokon túl még számos különböző gomba- és baktériumtenyészet is megtelepedhet a beltéri egység belsejében, ha azt nem használjuk egy ideig! Ahogyan a lakásunkat is takarítjuk időközönként hetente, vagy igény szerint úgy nem szabad elfelejtkeznünk a klíma takarításáról sem. Azt képzelje el, hogy a klíma ventilátora is úgy működik, mint egy porszívó, csak porzsák nélkül. Tehát ha porosnak érzi a lakását, akkor az a por a klíma lamellái és ventilátor lapátjai között is megtelepszik. A pára és a porréteg ideális terepet biztosít a szobában egyébként is lebegő gombák megtelepedésének. Ha nem használja a klímáját 1-2 hétig (mi a folyamatos üzemmódot javasoljuk, csak a hőfokon kell állítania), akkor már érezhet illatot, szagot, de azt nem a klímája okozza, hanem a klíma nem használata miatt kialakuló állapot. 

 

 

Klíma karbantartás: a gazdaságosság érdekében!

 

Az egészség megóvásán túl fontos a klímakészülék megfelelő, gazdaságos működésének a védelme is! A klímakészülék elporolódott hőcserélőin nehezebben jut át a levegő, ezáltal a hűtés hatásfoka gyengül. Ilyenkor alacsonyabb hőfokra kapcsoljuk a gépet, hogy a kívánt hőmérsékletet elérjük, a klíma ezáltal nagyobb terhelésnek van kitéve, többet dolgozik a klímakészülék kompresszora. Ebből pedig az következik, hogy több áramot fogyaszt!

 

Karbantartási díjaink, kiszállással együtt:

Főszezonon kívüli időszakban:
október 1-től április 15-ig 7500-tól

Főszezon alatti időszakban:
Április16-tól szeptember 30-ig 9000-Ft-tól

Nagyobb számú klímaberendezés karbantartása esetén egyedi árajánlatot adunk.

A karbantartási árak tartalmazzák a karbantartáshoz szükséges tisztítószerek, anyagok árát, kiszállási díjat és a munkadíjat. A gyártó cégek csak a rendszeresen karbantartott klímaberendezésekre vállalnak garanciát.

 

   

 

Garanciával kapcsolatos kérdések:


Termékeinkre a honlapon feltüntetett idejű jótállást (garanciát) vállalunk.
A garanciális időtartam alatt vállaljuk a hibás termék kijavítását, (gyártói utasításra cseréjét) a klímaberendezések garanciális ügyintézése pontban leírtak szerint.
Cserére csak abban az esetben van lehetőség, ha a termék kijavítása nem lehetséges.
Abban az esetben, ha a vásárlónak a klíma berendezése zajszintje nem felel meg, de az méréssel alátámasztva – az elfogadott (EUROVENT által meghatározott) mérési távolságból, - nem haladja meg a készülékhez tartozó műszaki specifikációban megadott értéket, úgy az hibának nem tekinthető.

 

Klímaberendezések garanciális ügyintézése:


A garanciális ügyintézés a klímaberendezések esetében kétféleképpen történhet:

- az általunk értékesített, felszerelt és beüzemelt készülékek meghibásodása esetén a hibát cégünk felé - e-mailen, telefonon, vagy a szerviz bejelentő formanyomtatvány kitöltésével tudja Ön jelezni. Ezt követően a telepítést végző szakembereink egy helyszíni kiszállás keretében megkeresik a hiba okát. Amennyiben a javításhoz szükséges eszközök és alkatrészek rendelkezésre állnak, úgy a helyszínen azonnal elhárítják a hibát. Ha erre adott időpontban nincs lehetőség, egy egyeztetett, későbbi alkalommal oldják meg a hiba kijavítását az új alkatrésszel.
- az általunk értékesített, de más szerelő által felszerelt és beüzemelt készülékek meghibásodása estén, először a készülék telepítését végző szerelőt kell értesíteni, aki kiszállás után megállapítja, hogy elhárítható-e a hiba, illetve, az saját szerelési hibájából adódott-e. Amennyiben nem szerelési -, illetve telepítési hibáról van szó, akkor a klíma tulajdonosának kell bejelentenie a hibát a gyártó magyarországi ügyfélszolgálatára, ezt követően az ügyfélszolgálat fogja kiküldeni a velük szerződésben álló hivatalos szerelőt.

A garancia érvényét veszti abban az esetben, amennyiben a készüléket nem „jogosítvánnyal” rendelkező klímaszerelő szakember telepíti.
A klímaberendezések garanciája a beüzemelés napján lép életbe, de tekintettel arra, hogy a készülékek állásukban is romolhatnak, a vásárlást követő 31. napon megkezdődik a garanciális idő.

Mivel a vásárló a jótállási igényét csak a vásárlásról és szerelésről kiállított számlák birtokában, és kitöltött jótállási jeggyel, továbbá a szükséges karbantartások elvégzését igazoló dokumentumokkal (karbantartások gyakorisága gyártónként váltózó, évi 1-2 alkalom) érvényesítheti, ezért felhívjuk szíves figyelmét az alábbiakra: követelje meg az említett dokumentumok pontos kitöltését – a jótállási jegyen bármely szabálytalan javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét, a garancia elvesztését vonja maga után.

- Amennyiben a vásárlás időpontja nem állapítható meg, vagy a készülék és a jótállási jegy nem azonosítható, úgy a jótállási kötelezettség nem érvényesíthető, 
- szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített igények kielégítése az üzembe helyező szerelőt terheli,
- kezelési útmutatótól eltérő használat miatt, (ha a jótállási javítások elvégzésével megbízott szerviz bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett okból következett be) bekövetkezett hibáért jótállást nem vállalunk (kültéri egység levegő ellátásának gátlása, túltöltés, szennyezettség,…stb).
- Az ilyen okból meghibásodott készülék javítási költsége, a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli. Amennyiben hibajelentést kezdeményez a használó, és a készülék hibátlannak minősül, akkor a kiszállást és a vizsgálattal töltött időt meg kell fizetnie. Ilyen esetnek minősül pl., ha a berendezés azért nem működött, mert a távirányítóban nem volt megfelelő az elem, nem volt áram, stb.

Üzletünk
Üzletünk
4400 Nyíregyháza, Zimony u. 14.